6 jan. 2012

Mycket barnprat

Vildingen sover redan och jag funderar nästan på att göra detsamma. Gick och la mig halv 1 i natt, Vilda vakna 2, efter det kunde jag inte somna om. Gick ut och la mig på soffan för att M snarkade så högt att det hördes genom mina öronproppar. Vid kvart över 3 kände jag hur magen kurrade så då blev det att äta lite puffar och mjölk och titta på Skilda världar. Kände då att det inte var någon mening med att somna med tanke på att jag trodde att Vilda skulle vakna vid 4, och mycket riktigt så vaknade hon fem i 4. Då blev det upp och göra välling och sen somnade hon om ganska snart, fast ute hos mig i vardagsrummet i extrasängen som vi har ställt upp där som lite "barn-passning-grej" om man sitter och äter osv! Somnade troligtvis mellan halv 5 och 5. Vilda väckte mig vid 7 igen men somnade om, och vi sov till halv 9! Sämsta natten om jag får säga det själv, har sovit någon timme eller två nu på dan, men är så trött så att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Nu lite positivt! Jag är himla nöjd med sovrummet som jag städade igår. Nu kan man gå där inne utan att gräva gångar, och Vilda kan till och med vara där inne utan att man ska behöva passa på henne hela tiden! Och skötbordsbyrån är nu inte längre skötbord, har fällt upp den där "hyllan" så att det blir lite mer som en vanlig byrå istället och sen ställt dit lite av hennes fina dopgrejer där! Vi använder ju aldrig skötbordet iallafall, har vi nog inte gjort sen hon var 3 månader eller nåt. Och så kom M's föräldrar förut och hämtade våra gamla köksbord som har stått i hallen isärplockade bra länge, så nu kan Vildingen röra sig fritt där med! Hon är en riktig klätterapa den där fröken, har hittat henne flera ggr sittandes på dom där borden, och då kan jag ju tillägga att det var 2 bordsskivor som låg på varandra så dom blev kanske 20-30cm höga, plus en liten kant. Och det kommer hon upp på!?

Nu fattas bara lite skåp-och lådspärrar, hörnskydd till vardagsrumsbordet, kontaktskydd, få fast alla sladdar och lite sånt där. Hon är ju verkligen överallt och klättrar på allt så lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Ni som har barn, när har ni bytt bilstol? Alltså från babyskyddet till nästa stol? Jag tror nästan att det är dags att börja leta en ny stol till fröken. Snart kommer hon nog nämligen inte få på sig bältet, och det går inte att förlänga mera... Plus att hon drar iväg på längden. Någon som har tips på var man kan köpa stolar till bra pris?

Bulan, tyckte den var såååå stor då, men såhär i efterhand syns den ju knappt!

Lilla hjärtat i magen <3 Tänk vad fort tiden går!
Förövrigt så kommer jag nog att skriva väldigt mycket "barnprat" i den här bloggen. Känner att jag inte har så mycket mer att skriva om. Inte så mycket mer som händer för oss om dagarna. Visst att vi kanske träffar någon vän eller familj eller hittar på nåt, men kan ibland känna att det är vissa som visar för lite intresse för oss! Det är ganska konstigt vad det känns som att många försvann när man fick barn? Om jag ska vara ärlig trodde jag att det skulle bli raka motsatsen, att många skulle "utnyttja" det för att få mysa med lite bebis. Det har ju iof också hänt, men vissa har jag inte gått på för det har varit så himla genomskinligt! Men ärligt talat fattar jag inte vad problemet är? Barn är det bästa som finns, och Vilda är det bästa som har hänt mig! Jag är fortfarande samma person, visst man kanske förändras lite och inte är ute och festar så mycket osv. Men jag kan fortfarande göra saker, hon går att ta med. Ibland kan det kanske vara bökigt, men det går alltid att lösa.  Men vill inte folk ha med oss att göra så fine! Hon är fortfarande det bästa som har hänt mig och jag älskar henne över allt annat, skulle inte kunna tänka mig mitt liv utan henne! Mammas ögonsten!

3 kommentarer:

  1. vi byte stol på teo när han va 6 månader. men han va så pass lång o tung i babyskyddet. på thea byte vi när hon va runt 10 månader. men hon va så pass liten så babyskyddet fungerade. vi köpte stol nr 2 på lekia i motala. då den va nedsatt. reade ut årsmodel 09 då. men kolla på babyproffsen. där får man hjälp o provsitta o dem hjälper till med montering i bilen oxå. sen finns de en uppsjö av olika stolar. vi har en acta graco cosmo o är supernöjd me den. den kan man sen vända håll på när hon ska sitta framvänd.

    SvaraRadera
  2. visst blir det mycket barnprat i våra bloggar, men det får man ta :) Man läser ju helt frivilligt :) Och jag säger som du angående att vissa har försvunnit och vissa har tillkommit bara för att man fått barn. Det finns rötägg till allt. Och som du säger, självklart ändrades man lite, men enbart angående fester och alkohol (för mig iallafall), men i övrigt så är man densamma, bara att man har en extra person med sig. Man får tänka att det är dom som går miste om nåt som inte klarar av att umgås för man har barn. inte vi :) Kram på er

    SvaraRadera
  3. Jag & Cewin kommer aaaaaldriiiig lämna er!!! Hur skulle jag överleva då liksom!? :o :D <3

    SvaraRadera