20 jan. 2012

Sammanfattning

Ojojoj nu var det längesen jag skrev. Min vän Matilda påpekade det idag så det är väl bäst att jag skriver några rader för att visa er att jag lever!

Det har gått över en vecka sen sist, såååå vad har hänt då?
I fredags blev det lugnt, en hemmakväll.
Lördags städade vi undan julsakerna och städade igenom klädkammaren som ner liknade en soptipp. Efter det åkte vi ut till Frida och Markus och tittade lite hur dom bor och lämnade lite kläder som Vilda har växt ur. Dom är nämligen beräknade i början på mars :)
Söndag var jag och Vilda och firade Maria som fyllde år!
Måndag kom Lisa och hälsade på oss!
Tisdag mammagruppen som vanligt, sen blev det att titta på lite lägenheter som inte var mycket att hänga i gran.
Onsdag blev en hemmadag.
Igår åkte Vildingen och jag till min mor för att baka lite till Mickes födelsedag som är imorn.
Idag har Maria och Cewin varit här och busat och nu på kvällen gjorde Micke och jag början på smörgåstårtor till imorn!

Kort och gott vad som hänt den senaste tiden! :) Vilda har börjat "prata" mer och mer. Väldigt mycket "mamamama", "papapapa", "babababa" osv nu :) hon blir bara snabbare och snabbare, får längre armar, går lite smått runt möbler om det är nåt hon vill ha osv. Tror också att det är tänder på gång nu, hon åkte på en förkylning och är konstant gnällig. Vill inte vara på golvet, klättrar upp på mig, gnäller, jag tar upp henne, hon blir nöjd en liten stund och sen gnäller hon igen. Så går det runt runt runt.. Får hon bestämma ska hon inte sova middag heller, men tur att jag är envisare än vad hon är så hon gör det iaf!

Nu blir det lugnt i soffan, för imorn antar jag att det blir fullt ös hela dagen. Bara hoppas att Vildingen är samarbetsvillig!

Trevlig helg på er! För det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar