13 dec. 2011

Lucia?

Idag är det ju Lucia, men som de flesta andra säger så får man inte den där riktiga lucia-känslan. Var är snön? Vilda har varit pepparkakshus dagen till ära. Bild på det kommer senare. Jag gjorde allt för att den där outfiten skulle vara ren tills farmorn och farfarn skulle komma på luciafika. Tog på henne det sista jag gjorde innan vi skulle gå till mamma-gruppen, vi klarade oss igenom lunchen även fast det var mycket kladdande. MEN precis innan vi skulle gå hem därifrån var det ju såklart dags för blöjbyte, och vad händer inte då då?! Jo ungen kissar när jag har öppnat blöjan så att det rinner utmed ryggen, och dräkten blir blöt, hmm. men barn är ju barn trots allt, så de fick se sitt barnbarn i endast pepparkaksluva. Det dög det med!

Som sagt mammagrupp idag, sista för i år. Men drar ju igång redan i början av januari igen. Tycker dock att det är lite dåligt med mammor. Vi är bara 3 stycken nu, vanligtvis 4. När jag började i gruppen var vi 9 stycken som mest!!! Vad hände sen? Jag tycker iallafall att det är roligt att kackla med någon som vet vad man pratar om, inte så kul för dom som inte har barn att höra på allt barnprat och allt där till. Idag var även en syv där så man kunde prata lite om framtiden. Dock så gav det inte mig så mycket hjälp då jag inte har en aning om vad jag vill.

Idag satte sig Vilda själv upp för första gången och gjorde det ett par ggr till!!!! Mammas duktiga tjej! Förut har hon satt sig fast lite på snedden och hängt på ena armen som att hon halvligger, men idag satte hon sig rakt! Stolt man blir! Nya saker händer varje dag. Man vet liksom aldrig vad som ska hända under dagen när man vaknar på morgonen, hon utvecklas så mycket nu!

Imorgon blir det att åka in till stan med min mamma och moster och hälsa på min gammelmormor! Sen kanske vi hinner med en affär eller två också! Blir nog mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar