22 dec. 2011

Svammel

Vi har en fröken här hemma som mer än gärna står upp i sängen mest hela tiden, man hinner knappt ut och sätta sig i soffan förrens hon står upp igen och man måste gå och lägga henne igen.

Igår blev det en promenix hem till mina föräldrar. Skönt att komma ut och röra på sig lite. Fick sällskap på vägen hem av mamma och Mogge så slapp gå ensam också. Vildingen åt lunch hemma hos mormor och morfar men det var mer kladd och lek än mat och letande efter mormor. Mormor var en favorit igår och så fort hon försvann så letade Vilda efter henne. Hon lärde henne att göra spindeln när man sjunger imse vimse spindel, så så fort hon gör den vill hon att man ska sjunga. Den har hon gjort heeeeela dan idag så jag kommer nog sjunga den sången i sömnen inatt.

Hade tro det eller ej en dotter som kunde sitta still förut!? Hon var jättemysig efter 1,5 timmes sömn! Jag njöt och myste då. Annars far hon ju omkring mellan golv och tak hela dagarna och är still när hon sover, om ens det!

Annars har vi inte gjort så mycket idag. Gick och mötte pappan med pulkan när han slutade jobbet. Så nu har han semester fram till i början av januari så han kommer vara hemma och mysa med oss. Det ska bli skönt både för honom och oss!

Börjar nog få lite julkänslor trots allt! Ska bli så kul och fira Vildas första juul!!! Julafton kommer vi vara hemma hos mina föräldrar och juldagen hos Mickes föräldrar. Jag och Vilda åker eventuellt hem till.mina föräldrar imorn kväll och spelar bingolotto uppesittarkväll, men det beror lite på.

Nu ska vi titta på Elf the movie och skaffa lite mer julkänslor. God jul mina vänner om det blir dåligt med bloggande nu när det är jul och allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar